Σελίδες

Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Introduction to Propaganda

Το άρθρο αυτό ξεφεύγει λίγο από τα ποδοσφαιρικά δρώμενα της αγαπημένης μας ομάδας και αποτελεί ένα δείγμα του πολιτικού προβληματισμού που θα περιέχεται στην νέα ιστοσελίδα του www.southwestpaok.gr Η ολοκλήρωση της ιστοσελίδας εκτιμάται σε
μερικές εβδομάδες σύμφωνα με τους ανθρώπους που εργάζονται για την ιστοσελιδά.

Προπαγάνδα : Ετυμολογία (από Wikipedia)

Α) Το τελευταίο εξάμηνο παρατηρούμε ότι όλα τα "μέσα (δυστυχώς) μαζικής ενημέρωσης" επικαλούνται μια ασαφή κυβέρνηση συμμαχίας ή κυβέρνηση προσωπικοτήτων. Πως εργάζονται τα ΜΜΕ για τον σκοπό αυτο ?

Η μέθοδος είναι απλή :
1. Ξεθάβουν "'έντιμους" πολιτικούς/προσωπικότητες, έτοιμους να θυσιαστούν για την πατρίδα μας ...
2. Δημιουργούν ένα όμορφο προφίλ (αγνοώντας όλες τις θλιβερές ιστορικές στιγμές τους) παραχωρώντας μια θεωρητική πολιτική συνέντευξη σε "φιλικά" μέσα και στο τέλος μας παρουσιάζονται σαν Μεσσίες!
3. Στη συνέχεια η συνέντευξή τους δημοσιεύται σε επιλεκτικά ΜΜΕ, έντυπα και blogs (με τα απαραίτητα θριαμβευτικά σχόλια)

Η απάντησή μας είναι : Σας ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε ...

Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί συνέντευξη του Αλέκου Παπαδοπουλου που επαναδημοσιεύτηκε στο blog kourdistoportocali και αρχικώς δημοσιεύτηκε στο makthes.gr (καθώς και σε πολλά άλλα blogs). Είχε προηγηθεί συνέντευξή του στην εκπομπή Νέοι Φάκελοι του Αλέξη Παπαχελά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα θριαμβευτικά σχόλια που ακολουθούν μετά από την δημοσίευση τέτοιων "έντ(υ/ο)μων" άρθρων. Αντίστοιχες "φτιαχτές" συνεντεύξεις ακαδημαϊκών, πρώην πολιτικών και άλλων "αξιοσέβαστων" προσώπων μπορεί να αναζητήσει ο καθένας σπαταλώντας λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του στην αγαπημένη του μηχανή αναζήτησης (εύγε δημοκρατία του διαδικτύου).

Β) Η απόκρυψη ειδήσεων αποτελεί επίσης μια μέθοδος προπαγάνδας, μιας και η μη παρουσίαση μιας είδησης εξυπηρετήσει συγκεκριμένους σκοπούς. Δεν χρειάζεται να σκεφτούμε πάνω από 2 δευτερόλεπτα για να μας έρθει στο μυαλό ένα παράδειγμα από τα τηλεοπτικά ΜΜΕ. Μερικά απλά παραδείγματα είναι η μη κάλυψη των γεγονότων στην Κερατέα, η "υποστήριξη" στο κίνημα "Δεν πληρώνω", η μη ενημέρωση για τις αρνητικές συνέπειες του ΔΝΤ για την τοπική οικονομία και ανάπτυξη της Ελλάδος καθώς και η "συνεχής" κάλυψη από τις πορείες που γίνονται κάθε ημέρα.
Καθημερινά, βγαίνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα κουστουμάτοι κύριοι και εξυμνούν το ΔΝΤ και την κυβέρνηση, αγνώντας τι συμβαίνει στις κατώτερες τάξεις και την τοπική αγορά. Ποιός ο λόγος να μην αναφέρουν την δράση και την δικαστική διαμάχη του κινήματος "Δεν πληρώνω" με την κυβέρνηση ? Ποιός ο λόγος να εμφανίζουν βίντεο με τίμιους πολίτες που επιθυμούν να πληρώσουν από τον οβολόν τους τα εισητήρια των μεγαλοεργολάβων ? Ποιός ο λόγος να μην καλύπτουν τις καθημερινές πορείες ή όταν τις καλύπτουν να τις εμφανίζουν πάντα ως μικρής έκτασης και εστία κουκουλοφόρων ? Ποιός ο λόγος να μην παρουσιάζουν τα γεγονότα στην Κερατέα ? Παραφράζοντας το size matters, money matters ... Το κεφάλαιο δεν θέλει να προπαγανδίσει λάθος μήνυμα στον λαό του, λογικό. Φανταστείτε ένα ΜΜΕ που να δείχνει απλά όλα γεγονότα. Θα είχε ξεσηκωθεί και ο πιο φανατικός κυβερνητικός οπαδός παλαιάς κοπής της κυβέρνησης. Προσοχή, αναφέραμε ότι το "δημοκρατικό" ΜΜΕ θα δείχνει όλα τα γεγονότα και από όλες τις οπτικές γωνίες (δεν θα γίνουμε σαν αυτούς).

Άσκηση για το σπίτι
1. α) Σκεφτείτε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και αναρωτηθείτε για ποιο λόγο δεν υπάρχει αυτό το ιδανικό ΜΜΕ. β) Μόλις βρείτε τις απαντήσεις στο προηγούμενο υποερώτημα, σκεφτείτε λύσεις (ναι, υπάρχουν)

2. Σπαταλήστε 5:15 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνος σας και δείτε το βίντεο και αναρωτηθείτε για 30 δευτερόλεπτα πόσο γνώριμη είναι η περιγραφή για τον εαυτό σας και τους γύρω σας.
Trivia : Το βίντεο είναι απόσπασμα από την ταινία The Network (1976 παρακαλώ).

Θα επανέλθουμε με άρθρα όπως :
Το άσυλο του Παπακωνσταντίνου
Μέσα Μαζικής Εξουσίας
Υπάρχει λύση για την Ελλάδα ? Προφανώς!
Η δημοκρατία του διαδικτύου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου